Min spirituella resa!

Jag minns att jag sa till min mamma en gång när vi bodde i Filipstad att jag hörde ljud, röster eller andra vibrationer och då måste jag ha varit under 10 år iaf, för 1989 flyttade vi därifrån till Hammarö utanför Karlstad. Jag minns tydligt mammas blick och att hon var lite undrande eller orolig. Jag undrade också vad det var jag hörde och min känsla är att jag kände in andra dimensioner och själar som ville kommunicera. 

I tonåren fick jag läsa en bok som min mamma rekommenderade som Elisabeth Kübler-Ross hade skrivit den hette "Döden är livsviktig". Hon beskrev sina egna nära-döden upplevelser och berättade om sitt arbete med döende barn. Hon var en psykiater, författare pionjär inom arbetet med svårt sjuka och forskningen kring döende. (Wikipedias ord) Den boken hade stark inverkan på mig och jag jobbade extra på Akademibokhandeln efter min praktik där i 8;an och jag älskade psykologihyllan och det som fanns inom det området i början av 90-talet. Mycket har expanderat inom det området sedan dess - vi lever i en helt otroligt spännande tid i denna informationstid som vi har tillgänglighet till så mycket inom området medvetenhet. Allt från epigenetics, kvantfysik, gnostisism, esoterisk visdom, helig geometri, medialitet, spiritismen, spiritualismen osv. 

Senare i livet hade jag relationer med s k narcissister och då drömde jag varnande sanndrömmar och fick ordentliga lärdomar och insikt i andra hur de kan bete sig och ljuga utan minsta problem. Lärdomar större än alla universitetsutbildningar. 

Dessa upplevelser förde mig in på en Mindfulnesskurs här på Ekerö med fina Ellie som tio år senare kom att bli en väldigt kär väninna till mig och nära granne när jag sedan flyttade ut hit till Ekerö. Det förde mig sedan vidare till Ängsbacka -tillbaka till mitt Värmland- med de långa kända kramarna :) Jag var bla där på deras Rawfoodfestival och mötte många kära vänner som har betytt mycket för mig i mitt liv. Ungefär i samma veva gick jag en kurs i personlig utveckling och självkärlek samt även en helg med mediumskapsträning - och det var som en helt ny värld öppnades! Det gick så bra och det kändes så naturligt att förmedla kontakten med andevärlden så jag fortsatte att gå olika småkurser hos olika medium och gick med i Stockholms Spiritualistiska Förening och sökte sedan in till Akademin - for your inner potential och gick en 2-årig mediumutbildning år 2013-2015. Under den här tiden reste jag till Abadiania och John of God för att uppleva platsen och spirituell kirurgi och höja min vibration. Jag har även åkt till AFC några gånger - Arthur Findlay Collage - ett underbart ställe utanför Stanstaed, England som ser ut som Hogwarts.

Tyvärr blev jag dålig senast jag var där år 2016. Jag hade varit på en ayaceremoni, åkte direkt till en  veckas kurs på AFC och direkt därifrån till en fastigHETSutbildning med en mentor som var exmilitär, Han matade oss med info från morgon till kväll och var inte tyst ens under lunchen... sedan small det till och jag blev yr, kunde inte prata riktigt och väl hemma bröt det ut ordentligt när jag gick på ngt träningspass -då var jag helt slut fysiskt och tårarna bara rann och alla fight-flight musklerna i kroppen bara stramade - i flera månader, år...och intensiv huvudvärk och utmattning också det i flera år. Fast jag var snabbt tillbaka på jobbet för så var det då och jag hade även svårt att förstå och acceptera själv att det tar flera år att återhämta sig om man brakat riktigt in i väggen. 

Så här fick jag mina utmaningar och blev tvingad att stilla mig själv i naturen och gå inåt. Alla sociala sammanhang gav mig mer värk och jag hade så ont att jag fysiskt inte orkade umgås med fler än en person i taget, men var ändå mest för mig själv och bara satt i naturen och lät min kropp läka. Jag vet inte om ni minns... men på den tiden var folk ännu mer stressade och de sprang tom inne på mataffären i stan. 

Under den tiden åkte jag till Vipassana och deltog i deras tysta 10-dagars retreat samt även 3 dagars och var där och servade -tills de sa åt mig att jag inte får vara där så länge jag har en hemsida som medium (även om jag inte arbetade med det då). 

Jag finkammade den alternativa marknaden för att hitta hjälp och var hos många olika terapeuter och har spendetat hundratusentals kronor på att försöka bli bra. Jag gick även på 2 olika rehabprogram där de mest tyckte att vi skulle acceptera smärtan, det andra programmet gick jag efter att jag tappade lite av synen och talförmågan och hamnade på neurologiska avdelningen en natt för undersökningar. Jag kommer att skriva till dem och berätta om Medical Medium när jag är helt smärtfri och bra och berätta om hur de kan hjälpa de som kommer till dem via kosten.  

Det har varit tuffa år av smärta och att försöka orka med allt som livet innebär men det har varit en helt otrolig resa inom mig själv, att ta tillbaka min kraft och stå upp för mig själv och min egen sanning och verkligen följa det jag tror på och skapa mitt eget företag som jag gör nu där jag kan guida andra människor till fysisk och spirituell läkning. För även om jag blev fysiskt skadad av ayaresorna så var de spirituella insikterna oförglömliga och jag slutade att identifiera mig med min ålder eller mitt yttre. Min kropp är min farkost i detta liv och jag är tacksam för allt jag kan uppleva genom och tack vare den. Det gav mig enorma insikter om mig själv och universum och att vi är eviga själar som aldrig egentligen dör. Vi ändrar bara form. 

Ta hand om din själ och ta dig tid att lyssna på din inre röst - du är det viktigaste som du har. 

Med värme och omtanke, Anna.Karin








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen